Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ook bij de gemeente. Wij trekken ons dit aan, want wij zijn er voor u. Daarom hebben wij de afspraken aangescherpt over hoe wij klachten behandelen. De klachtenregeling is te vinden in de Stadswinkel in het stadhuis en op www.harderwijk.nl..
Vindt u dat een gemeentelijke instantie of ambtenaar u niet correct heeft behandeld, dan kunt u daarover mondeling of schriftelijk klagen. Het moet gaan om een concrete gedraging die maximaal 1 jaar geleden heeft plaatsgevonden. De klacht mag geen betrekking hebben op het algemeen gemeentelijk beleid. Voordat u een klacht indient, adviseren wij u na te gaan of deze voldoet aan de voorwaarden van de klachtenregeling.
Klacht of melding
Als u klaagt over een gebrek van een gemeentelijke taak of dienst, bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal, dan hanteren we dit als een melding voor Snel Herstel. Wij willen meldingen graag snel en praktisch oplossen.
Mondeling of schriftelijk
U kunt uw klacht zowel mondeling als schriftelijk kenbaar maken. Het indienen en ook de afhandeling van een mondelinge klacht gaat veruit het snelste. Mocht u niet tevreden zijn met de mondelinge afhandeling, dan kunt u uw klacht alsnog schriftelijk kenbaar maken.
U kunt uw klacht ook al meteen schriftelijk indienen. Dat doet u door een brief te sturen aan het college van burgemeester en wethouders waarin u uw klacht duidelijk omschrijft. U kunt ook gebruik maken van het speciale klachtenformulier dat af te halen is in de Stadswinkel en te downloaden is via www.harderwijk.nl.
Kijk voor meer informatie over klachten en de behandeling van klachten op www.harderwijk.nl. Informatie: afd. Dienstverlening, dhr. J. Baron, tel. 411 255.